To, že Škoda přichází v krátké době o dalšího šéfa, jsme věděli už od prosince. Jméno nástupce bylo však velkou neznámou. Nyní koncern VW oznámil, že do čela představenstva mladoboleslavské automobilky se od 1. července postaví dosavadní šéf prodeje a marketingu značky VW Klaus Zellmer. Dříve pracoval 23 let pro Porsche. Jeho jmenování je součástí větších personálních rošád v koncernu VW.
Novým šéfem Škody bude Klaus Zellmer, dlouholetý manažer Porsche. V posledních dvou letech působil jako šéf prodeje a marketingu značky Volkswagen.
Loni v prosinci koncern VW oznámil, že šéf Škody Thomase Schäfer skončí ve funkci šéfa Škody. Bylo to poměrně velké překvapení, protože tento post obsadil Schäfer jen v srpnu 2020. Do Škody přišel z pozice ředitele jihoafrického zastoupení Volkswagenu s působností pro celý subsaharský region. Ve Škodě se pravděpodobně osvědčil, protože směřuje na nový vyšší post. Od 1. července se stane šéfem značky Volkswagen a zároveň šéfem divize objemových značek koncernu VW. Jméno jeho nástupce bylo však velkou neznámou. Podle Automobilwoche bylo ve hře devět kandidátů, později se výběr zúžil na dva a nyní známe vítěze.
Od července bude Škodu řídit Klaus Zellmer, který působil poslední dva roky jako šéf prodeje a marketingu značky VW. Ve funkci se tedy také dlouho neohřál. Jeho manažerská kariéra spojená s německým koncernem je ale podstatně delší. Před Volkswagenem působil celých 23 let v Porsche, včetně funkce šéfa severoamerické divize. Zellmer bude pokračovat v trendu, který nastolil Schäfer. Jeho úkolem bude tedy vést Škodu tak, aby se příliš „nepřekrývala“ se Seatem a Volkswagenem.
Škoda mění design. Za Kabanem dá tečku Modern Solid
Zellmer přitom není prvním bývalým manažerem Porsche, který byl pověřen vedením Škody. Byl jím také Bernhard Maier, bývalý šéf globálního prodeje a marketingu Porsche, který se v letech 2015 až 2020 ujal vedení české automobilky a který byl jedním z jejích nejúspěšnějších šéfů. Pod Maierovou taktovkou Škoda doslova vzkvétala. Až tak, že to dělalo problémy značce VW. Právě spory ve Wolfsburgu měly vést k jeho nečekanému odchodu v roce 2020. Schäfer byl koncernové strategii, která chce učinit ze Škody levnější značku, nakloněný více.
A teď bude mít k tomu ještě větší příležitost, protože jako šéf celé divize mainstreamových značek může profilovat Škodu, Seat i VW tak, aby si nekonkurovali a na druhé straně využívali maxima synergií. Jeho tečkou za působením ve Škodě má být podpora, aby koncern VW vybudoval jeden ze svých šesti plánovaných závodů na výrobu baterií v České republice. Má to být doslova jeho dárek na rozloučenou. Pro úplnost dodejme, že Schäfer nahradí ve funkci Ralfa Brandstaettera, který v srpnu převezme řízení čínských operací koncernu VW.
https://e-bydlenicko.cz/akusticke-lamelove-panely-a-steny-od-vyrobce-woodpasta-cz/
https://strategie24.cz/etikety-z-bileho-papiru/
https://zvyroby.cz/rolls-royce-bude-od-roku-2030-jen-na-elektrinu/