zprávy

Peugeot 308 ‚losí‘ test zvládl. Na předchůdce však nemá

časopis

Francouzská novinka přináší do segmentu C odvážný design evokující sportovní jízdní ambice. Ty závisí na několika faktorech, které lze otestovat při vyhýbacím manévru. Dobrou zprávou je, že nový hatchback nepropadl, ale oproti předchozí generaci se zhoršil.

Španělský youtubový kanál km77 se dlouhodobě věnuje testování jízdních vlastností automobilů. Jejich hlavní oblastí je zkouška vyhýbacího manévru, která se proslavila ve Švédsku, a proto se pro ni vžilo i označení losí test. Jak napovídá název kanálu, za bezpečnou referenční rychlost se pokládá 77 km/h. Když se dokáže vozidlo vyhnout překážce a vrátit se do původní jízdního pruhu v této rychlosti, lze jeho ovladatelnost a stabilitu považovat za bezpečné.

Peugeot 308 SW: Nové kombi má menší kufr, ale až dva hybridy
V současnosti se však automobiloví výrobci rozhodli ustoupit od nároků na tuto oblast a už jen málo nových aut dokáže zvládnout test zmíněnou rychlostí, či dokonce rychleji. Úspěchem je už i rychlost nad 70 km/h. Smutné na tom je, že zatímco technický pokrok postupuje mílovými kroky, ve schopnosti vyhnout se překážce se vracíme na začátek století. Jelikož zmiňovaná zkouška není standardní součástí evropských crashtestů Euro NCAP nebo testů amerického institutu IIHS, automobilky šetří a autům jízdní stabilitu nezlepšují.

Platí to io Peugeotu 308, který dokázal vyhýbací manévr spolehlivě uskutečnit jen v rychlosti 72 km/h. Pro férovost je třeba dodat, že šlo o plug-in hybrid, který si nosí zátěž v podobě vysokonapěťového akumulátoru, ale to nesmí být polehčující okolnost z hlediska bezpečnosti. Předchozí generace „tristoosmičky“ z roku 2017 to dokázala až v rychlosti 82 km/h.

Peugeot 308: Elektromobil vyloučen není. Použije techniku ​​dodávek
Zajímavostí nejnovějšího testu bylo, že při pokusech o vyhnutí se kuželům, v autě přestal fungovat stabilizační systém ESP a řízení nepracovalo správně, přičemž na displeji se zobrazilo varování o poruše a výzva k zastavení vozidla. Když se to zopakovalo podruhé, testovací tým použil záložní vozidlo, které mělo stejnou specifikaci, aby mohli test dokončit.

- Reklama -časopis
PR články

Redakce doporučuje

Články autora