zprávy

Ford prozradil elektrickou strategii. Do roku 2024 představí v Evropě sedm novinek

časopis

Ford nedávno vytvořil samostatnou elektrickou divizi Model e. To proto, aby v elektrifikaci postupoval tempem startupů. Výsledkem má být sedm nových elektromobilů do roku 2024. A už o dva roky později plánuje prodávat na starém kontinentu 600 000 čistě elektrických aut.

Ford bude již v roce 2026 prodávat v Evropě 600 000 elektromobilů. Za dva roky poznáme sedm nových, z toho tři osobní.
Nová divize Ford Model e bude odpovídat za vývoj a výrobu elektromobilů. Bude mít co dělat, protože ambice Fordu jsou na tomto poli opravdu velkolepé. Do roku 2026 chce na celém světě prodávat dva miliony elektrických aut ročně, z toho na Evropu připadá 600 000. Kromě elektrického Mustanga Mach-E a E-Transitu má během dvou let přibýt v elektrickém portfoliu sedm nováčků – tři osobní a tři užitkové. Jako první přijde v příštím roce elektrický crossover střední třídy, který bude sjíždět z linek závodu v Kolíně nad Rýnem.

Potvrzeno! Ford pro elektromobily vytvoří samostatnou značku
V roce 2024 přibude na stejných linkách další sportovní crossover. No a ve stejném roce se setkáme is čistě elektrickou verzí Pumy vyráběnou v rumunském Craiově. Na elektromobily se přemění v příštím roce i užitkové modely Transit Custom a Tourneo Custom. V roce 2024 je doplní Transit Courier a Tourneo Courier. Nové elektromobily znamenají podstatné zvýšení kapacity závodu v Kolíně nad Rýnem, až na 1,2 milionu kusů do roku 2028. Investice ve výši dvou miliard dolarů zahrnuje také nový závod na výrobu baterií, který Ford spustí v roce 2024.

Ford Ranger Raptor: Surová síla z USA dorazí i do Evropy
Tento by se měl nacházet v blízkosti turecké Ankary a jeho roční kapacita má být 30 až 45 GWh. Změny čeká i rumunský závod v Craiově, kde bude umístěna kromě výroby elektrické Pumy také produkce Transitu a Tournea. Nové osobní elektromobily budou pravděpodobně postaveny na platformě MEB koncernu VW, což vyplývá z jejich vzájemné dohody. Jedná se o unifikovanou architekturu, kterou již dobře známe například z VW ID.3, ID.4, Škody Enyaq, Seatu Born a Audi Q4 e-tron.

- Reklama -časopis
PR články

Redakce doporučuje

Články autora